Laten we het even hebben over marketingbureaus. Met name diegene die deel uitmaken van de opwaartse trend in de webmarketing. Vaak vragen mensen zich af over welke instrumenten je nu moet beschikken om een goede strategie op poten te zetten. Er zijn namelijk verschillende manieren waarop moderne marketingbureaus met de nieuwste trends aan marketing meedoen. Internet marketing of online marketing wordt steeds belangrijker. Er zijn heel wat verschillende marketingmethoden die kunnen worden gebruikt om een product of een dienst te promoten.

SEO en SEM

Beide zijn manieren waarop een marketingbureau zoekgedrag online optimaal benut voor het promoten van je bedrijf. Ze hebben het doel om traffic te genereren, dat naar een bepaalde website wordt geleid.

Search Engine Optimization (SEO) werkt door de structuur en de inhoud van je website en design te optimaliseren om de positionering bij de organische resultaten van zoekmachines zoals Google of DuckDuckGo te verbeteren.

Search Engine Marketing (SEM) betekent het promoten van je website door middel van betaalde reclamecampagnes, en ligt dus dichter bij de offline marketing waar marketingbureaus vroeger vooral op focusten.

Social Media Marketing (SMM)

De zichtbaarheid van jezelf als een professional, een bedrijf of een ander type onderneming kan daarnaast ook sterk toenemen door het strategisch beheer van een persoonlijk of bedrijfsprofiel op sociale netwerken. Het doel hier is om een sterke online aanwezigheid uit te bouwen door geselecteerde informatie te publiceren die de relatie met de consumenten verbetert, wat dan weer zorgt voor meer publiciteit via mond-tot-mond reclame.

Content Marketing

Het nauwkeurige beheer van de inhoud van een website, evenals van een bedrijfs- of persoonlijke blog, zorgt voor een hogere positie in de zoekresultaten van zoekmachines. Het systeem is vrij simpel: een marketingbureau zorgt voor content met bepaalde zoekwoorden waar heel veel mensen naar zoeken. Als Google ziet dat jouw website de perfecte match is met een zoekopdracht, komt jouw site mooi hoog in de resultaten en krijg je meer bezoekers! Dus niet alleen de inhoud moet interessant zijn, maar ze moet ook zo geschreven worden dat Google je pagina promoot. De laatste stap is het opzetten van een aantrekkelijk webdesign om de klant aan jouw website te binden.

Webdesign in België

Marketing is niks zonder de magie van een sterk web design. Je kan dan wel een marketingbureau in België hebben ingeschakeld en je hebt goede content met alles erop en eraan. Maar als de Google gebruiker op jouw website klikt en terechtkomt op een lelijke website die precies dateert uit 2009, dan is het bye bye voor die klant! Dus, voor jouw lokale website ga je best op zoek naar iemand die een krak is in webdesign om de klant te binden aan je website en je product of dienst ook écht te kopen.