Een schoon en opgeruimd kantoor betekent niet alleen comfortabel werken, maar het is ook nog eens een goed visitekaartje voor tijdens klantbezoeken. Hygiëne op de zaak moet eigenlijk voor elke werkgever een prioriteit zijn. Niet alleen om een fijne werkplek te creëren voor medewerkers, maar ook om goede indrukken bij klanten te creëren. We vertellen in deze blog de belangrijkste voordelen van een opgeruimd en schoon kantoor! 

Milieuvriendelijker 

Hoe vaker we producten gebruiken, hoe sneller ze vies en beschadigd raken. Veel bedrijven kiezen ervoor om deze producten dan meteen te vervangen. Uit onderzoek blijkt dat de CO2-uitstoot bij het vervangen van bijvoorbeeld toetsenborden gelijk staat aan de CO2-uitstoot bij 7 jaar reinigen. Het is dus zeker wel de moeite waard om je producten schoon te maken, zodat je er langer gebruik van maakt. Mochten je producten zodanig beschadigd zijn dat ze echt aan vervanging toe zijn, koop dan bijvoorbeeld een 2e hands bureau in plaats van een nieuwe. Zo geef je een oud artikel toch nog een nieuw leven. 

Minder ziekteverzuim 

Het schoonmaken van je kantoor is ook belangrijk voor het welzijn van de werknemers. Als een kantoor en alle werkplekken met regelmaat schoon worden gemaakt krijgen vuil en schadelijke bacteriën geen kans. Dat heeft als groot voordeel dat het bijdraagt aan een lager ziekteverzuim onder het personeel. 

Minder stress 

In een kantoorruimte die schoon en opgeruimd is hebben werknemers een stuk minder stress. Wanneer je werkplek namelijk goed geordend is, is je werk dat vaak ook. Dat zorgt automatisch voor minder stress. Klinkt logisch, toch? In een rommelig kantoor ervaren mensen vaker stress en dit belemmert uiteindelijk hun werkzaamheden. 

Tijd is geld 

Je denkt waarschijnlijk; ‘wat heeft tijd met opruimen te maken?’. Nou, dat is eigenlijk heel logisch want een kantoor dat niet opgeruimd is kost ontzettend veel tijd. Je focust je minder op je werk omdat je lang op zoek bent naar het ene document dat ergens op je bureau moet liggen. Hierdoor doe je langer over je werkzaamheden. Wanneer het allemaal echt even te veel wordt, besluit je je werkplek op te ruimen waardoor je helemaal niet meer aan je werk toekomt. Daarom is het beter om structureel je werkplek op te ruimen. Zo bespaar je niet alleen een hoop tijd, maar ook nog eens geld.